3 כללים לפיתוח אסטרטגיית שיווק באינטרנט מוצלחת

1. בנה אסטרטגיה הוליסטית

אסטרטגיות השיווק המצליחות ביותר באינטרנט מתחילות בגישה הוליסטית המשתמשת בשילוב של טקטיקות שיווק משלימות, כמו SEO, שיווק תוכן ופרסום דיגיטלי.

אף אחד מהמאמצים הללו לא נועד לעמוד בפני עצמו ולמרות שבחירת הדברים נחשקים ביותר של יוזמה שיווקית באינטרנט עשויה להציע כמה רווחים לטווח קצר, לא תשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות בטווח הארוך.

עכשיו נחקור מהם התפקידים שכל אחת מהטקטיקות הללו ממלאת באסטרטגיית שיווק מוצלחת באינטרנט ומדוע חשוב לערבב ביניהם כדי ליצור אסטרטגיה שלמה.

SEO

בסיס טכני איתן

הצעד הראשון באופטימיזציה למנועי חיפוש הוא להבטיח שכל האלמנטים הטכניים של האתר שלך יהיו במצב טיפ-טופ. ביקורת טכנית תזהה אם לאתר שלך יש כרגע מטא כותרות ותיאורים מתאימים, היררכיית H1-H2-H3, הפניות מחדש של דפים ומבנה כתובת האתר, והאם יש בעיות כלשהן עם תוכן משוכפל, תוכן לא הולם בדפי מפתח או מהירות האתר.

אופטימיזציה באתר

באמצעות אופטימיזציה באתר, SEO נותן לאתר שלך את הסיכוי הטוב ביותר להימצא בחיפושים מקוונים מתאימים. צוות ה-SEO שלך יאסוף רשימה מקיפה של כל מילות המפתח והביטויים המייצגים את המותג שלך ויפעל לביצוע שינויים בתוכן בדף כדי לשלב מילות מפתח אלו בדף הבית שלך, בדפי המוצר והשירות, בפוסטים בבלוג ובדפי המשאבים שלך.

קישורים נכנסים

ברגע שהאתר שלך יציב מבחינה טכנית, קידום אתרים יכול לעבור לאופטימיזציה מחוץ לאתר. בשלב זה, SEO פועל ליצירת קישורים נכנסים לאתר שלך מאתרים אחרים. קישורים נכנסים הם עדיין אחד מגורמי הדירוג המשפיעים ביותר שמנועי החיפוש שמים לב אליהם. כאשר אתרים משפיעים ורלוונטיים מקשרים אליך בחזרה, זה נתפס בעיני מנועי החיפוש כ"המלצה", שמדברת לטובתך. כאשר האתר שלך מקבל קישורים או "המלצות" רלוונטיים יותר, הוא נוטה לדרג גבוה

שיווק תוכן

תוכן חדש

אתרים שמתעדפים באופן קבוע הוספת תוכן חדש מוכחים כבעלי כמויות גבוהות יותר של תנועה. עם קלט מ-SEO על הרגלי חיפוש של משתמשים, תדע אילו סוגי תוכן איכותי המשתמשים רוצים לקרוא ולשתף. בכל פעם שאתה מוסיף תוכן חדש לאתר שלך, בצורה של דף מוצר, דף שאלות נפוצות, פוסט בבלוג, סרטון או פודקאסט, לגוגל יש הזדמנות להוסיף דף נוסף שיוביל את המשתמשים לאתר שלך.

תוכן ויזואלי

ייעוד מחדש של תוכן לאינפוגרפיקה, סרטוני אנימציה, מסמכים לבנים, רשימות בדיקה בחינם או פריטים אחרים להורדה יכולים גם להניב יתרונות לשיווק שלך. בניית ספרייה של תוכן חזותי יכולה לעזור לך למצוא בפלטפורמות וידאו כמו YouTube או בחיפושי תמונות, והיא יכולה להוביל למעורבות גבוהה יותר כאשר היא משתפת בערוצים אחרים כמו מדיה חברתית או דואר אלקטרוני.

שיווק ברשתות חברתיות

חברתיות

מדיה חברתית מאפשרת לך לעסוק ולקבל תובנות ממשתמשים שבחרו לעקוב אחר המותג שלך. בעזרת אסטרטגיית המדיה החברתית שלך, אתה יכול לבנות קשרים אישיים עם משתמשים אלה, כדי לבנות נאמנות למותג. אותות חברתיים הם אינדיקטור הולך וגובר לסמכות והמומחיות של המותג שלך. כאשר משתמשים משתפים, אוהבים ומגיבים על התוכן שאתה מפרסם בערוצים החברתיים שלך, זה מראה שהמותג שלך פופולרי ואמין. כתוצאה מכך, סביר יותר שגוגל תעניק לאתר שלך נוכחות רבה יותר בתוצאות החיפוש.

זיהוי מותג טוב יותר

פרסום במדיה החברתית יכול לאפשר לך לעמוד מול הקהל הנכון, שיש לו תחומי עניין ודמוגרפיה שמתאימים לבעיה שהמוצר או השירות שלך פותרים. כאשר אתה עוסק בפרסום חברתי באופן קבוע, זה יעזור להגביר את המודעות ולזכור טוב יותר סביב המיתוג שלך. בתורו, עם מספיק חשיפה שיכולה להוביל לאינטראקציה בין אנשים ואז לבצע המרה.

פרסום PPC

להיות ראשון בחיפוש

תזמון הוא הכל. ולמרות שחובה שתהיה לך אסטרטגיית קידום אתרים אורגנית מוצקה כדי לדרג בראש הדף בתוצאות החיפוש, זה יכול לקחת חודשים להשפיע. אם אתה צריך עכשיו אסטרטגיה מהירה, פרסום בתשלום לקליק נותן לך נראות מיידית בראש העמוד. בנוסף, אתה יכול למקד למילות מפתח שיש להן כוונת המרה ללכוד מישהו למטה במשפך השיווק. האזהרה היחידה היא שאם תשהה או תכבה את הפרסום ב-PPC, תאבד את המיקום המתאים הזה.

לשים הכל ביחד

קידום אתרים, תוכן ופרסום דיגיטלי באמת מסתמכים על ותומכים זה בזה. הבחירה לעסוק רק באחד או שניים בלבד ללא אסטרטגיה מגובשת היא כמו בנייה מחדש של מכונית שבה יש לך כמעט את כל החלקים, אבל חסרים המנוע או הצמיגים. לא תגיע רחוק בלעדיהם.

תוכן + SEO

הצימוד הזה הוא המקום שבו אתה רואה הרבה מהעבודה מתרחשת באתר שלך. לוח זמנים עקבי של תוכן ייחודי ורלוונטי משחק תפקיד גדול באסטרטגיית SEO שלך.

תוכן טרי מנחה את Google לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס, מה שיכול לשפר את מעמדך בתוצאות של מנועי החיפוש. זיהוי הנושאים שמשתמשים מחפשים והבטחה שכל התוכן מותאם למילות מפתח הן שתי דרכים חשובות שבהן SEO תומך בתוכן.

חברתי + PPC

מודעות במדיה החברתית יכולות לעזור להציג את המותג שלך בפני הקהל הנכון בתדירות מספקת כדי שיוכלו לזכור מי אתה ומה אתה עושה. אם הם עוברים לחיפוש ואתה מגיע בראש עם מודעת PPC, הם כבר יכירו את המותג שלך ויהיה בו יותר אמון, מה שיכול להוביל ללחוץ ולעזור להגדיל את פוטנציאל ההמרה. בנוסף, הכוונה ומילות המפתח שאתה מלקט ממחקר SEO להקמת מסעות פרסום PPC יכולים בסופו של דבר להזין מידע בזמן אמת על מה שאנשים עוסקים בו. אתה יכול להשתמש בנתונים האלה כדי ליידע את ההודעות שלך במדיה החברתית.

SEO + חברתי

קידום אתרים ומדיה חברתית אולי נראים כמו המרכיבים הרחוקים ביותר של שיווק באינטרנט, אבל במציאות, הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק. מדיה חברתית יכולה להציע SEO הרבה תובנות לגבי הנושאים שהעוקבים מחפשים ומגיבים אליהם, מכיוון שיותר ויותר משתמשים מסירים את החיפושים באינטרנט מהפלטפורמות הסטנדרטיות של מנועי החיפוש. בתגובה, SEO יכול להציע מילות מפתח ממוקדות במדיה חברתית כדי להניע את הפוסטים שלהם. השניים גם משתפים פעולה כדי לבנות מערכות יחסים עם משפיענים, מומחים ומובילי מחשבה בתעשייה שלך, מה שפותח את הדלת להזדמנויות לבניית קישורים.

 

2. הגדר את פרסונות היעד שלך

ישנן שתי דרכים פשוטות שבהן תוכל להרוס את הצלחת אסטרטגיית השיווק שלך באינטרנט:

• העברת המסר הנכון לקהל הלא נכון.

• העברת המסר הלא נכון לקהל הנכון.

למרבה המזל, ניתן להימנע משניהם על ידי בניית פרסונות שמגדירות את קהל היעד שלך. עבודה עם פרסונה מסוימת בראש מקלה על ביצוע אסטרטגיית שיווק באינטרנט מוצלחת.

נסה להשתמש בכלים חינמיים כמו Google Analytics, תובנות על חשבון מדיה חברתית ומרכזי נתונים אחרים שיש לך גישה אליהם. אתה יכול לבנות כמה או כמה פרסונות שאתה צריך. רק הקפד להגדיר דמוגרפיה חשובות כמו גיל, מגדר וגיאוגרפיה עבור כל אחד מהם.

משם, אז תרצה לתת לדמות שלך אישיות. זה יעזור לך להבין טוב יותר איך הקהל שלך חושב, עובד וחי.

כדי להיכנס למוח של משתמש היעד שלך, שאל את עצמך את סוגי השאלות האלה:

מה העבודה שלהם? איך נראה התפקיד הזה בחברה שלהם?

איך נראית המשפחה שלהם? האם האדם הזה רווק? נָשׂוּי? לעשות ילדים?

האם אדם זה הוא מקבל ההחלטות הסופי או אוסף המידע?

איך והיכן הם אוספים מידע?

מי ההשפעות האחרות בהחלטות העסקיות או הרגלי הקנייה שלהם?

באילו אתרי מדיה חברתית הם משתמשים? באילו אתרים הם מבקרים לעתים קרובות?

קח צעד נוסף על ידי הקצאת שם או בחירת ידוען שמגלם את דמות היעד שיצרת. זה לא הכרחי, אבל זה עוזר להוסיף פנים לקהל שלך, שכולם יכולים להתייחס אליו.

אם אתה חדש בתחום הזה, ל-SEMrush יש בונה פרסונות מעולה בחינם שתוכלו להשתמש בו גם כדי להנחות את סיעור המוחות שלכם.

 

3. קבע את המטרות החכמות שלך

יעדים חיוניים להוכחה שאתה מפעיל אסטרטגיית שיווק באינטרנט מוצלחת. התחל בזיהוי מדדי הביצועים העיקריים (KPI) שאתה רוצה שאסטרטגיית האינטרנט שלך תשפר. אלה יכולים לכלול הפעלות באתר אינטרנט מעורבות, מעורבות חברתית, דפי נחיתה שבהם ביקרת הכי הרבה, קליקים ושיעור קליקים, או השלמות המרות.

ברגע שאתה קובע את מדדי ה-KPI שלך, אתה צריך להיות חכם עם המטרות שלך.

S – ספציפי

M – מדיד

A – בר השגה

R – רלוונטי

T – מוגבל בזמן וניתן למעקב

הנה כמה דוגמאות של יעדים SMART שתוכל להגדיר עבור האסטרטגיה השיווקית שלך:

הגדל את מספר הלידים המוסמכים באמצעות 'בקש מידע נוסף' ב-20% תוך 12 חודשים.

הגדל את מספר דפי הנחיתה באתר ב-30% בחצי השנה הראשונה וב-50% בשנה הראשונה.

הגדל את הפעלות המעורבות ב-10% עד סוף השנה הראשונה.

מוכן להתחיל לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת משלך באינטרנט? חקור את התוצאות שלנו כדי לראות כיצד הצוות שלנו יכול לעזור לשיווק שלך לצמוח.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

סטריפ בניית אתרים

למה לבנות אתר על וורדפרס?

למה לבחור בוורדפרס לבניית אתרים – יתרונות מול פלטפורמות מתחרות   כשעסקים או יזמים ניגשים לבנות אתר, הם נתקלים במגוון רחב של פלטפורמות פיתוח אפשריות. וורדפרס, Wix, Squarespace, Shopify ועוד,

קרא עוד »
סטריפ בניית אתרים

בניית אתר אינטרנט לעסקים

בעולם הדיגיטלי של ימינו, נוכחות מקוונת חזקה היא כבר לא אופציה עבור עסקים – היא הכרח. אתר אינטרנט הוא לרוב נקודת המגע הראשונה של לקוחות פוטנציאליים עם המותג שלכם, ופלטפורמה

קרא עוד »
עוד כמה פרטים לפני שאנחנו חוזרים אליכם
על מנת שנוכל להכין עבורך הצעה מתאימה, סמן את התשובה הקרובה ביותר
סוג שירות שאתה מעוניין לרכוש:
תקציב שיווק שנתי: